Fabric Friday # 7 Open European Quilt Championships

Gisteren was ik op het European Quilt Championship in Veldhoven NL. Er vielen weer heel veel mooie stukken te bewonderen en ik heb massa’s foto’s genomen ter inspiratie. De ene blonk uit in kleurgebruik, bij de ander was de techniek dan weer bewonderenswaardig. Heel erg inspirerend zo’n dagje quilts kijken.

Yesterday I visited the European Quilt Championship in Veldhoven, the Netherlands. Off course there were lots of beautiful pieces to admire and I took lots of pictures for inspiration. I want to show you a few of my favorites.

Deze vond ik heel erg mooi! De kleuren zijn met zorg gekozen en het machinale quiltwerk is magnifiek. Dit is echt schilderen met stoffen! PRACHTIG! (NOOT : iemand heeft me via de commentaren er op attent gemaakt dat dit werk niet zo origineel is als ik dacht. Blijkbaar komt deze afbeelding van een fotokunstenaar. Erg  jammer dat dit door de maakster niet vermeld werd. Het is immers niet meer dan fair om degene die je insprireerde de eer te gunnen die hem toekomt. Kijk eens op http://web.ruudvanempel.nl/home.html )  

I liked this one very much! The use of colour and the machine quilting are excuisit. This is painting with fabric. Really, REALLY BEAUTIFUL. (NOTE : it has come to my attention that the idea for this quilt is not as original as I thought it was. There is a work by a Dutch photoartist that inspired the maker of this quilt, but it was not mentioned at the show nor in the programm. So to honour the original artist take a look at http://web.ruudvanempel.nl/home.html )

  

^ African Adventure   Janneke de Vries Bodzinga (NL) 

 De volgende quilt vond ik ook heel bijzonder, vooral qua kleurgebruik en contrast. De gele sterren komen echt tot leven en de kleur vervaagt heel mooi in de achtergrond.

This next quilt is really beautiful too, especially the use of colour. Very beautiful contrast and the yellow stars really pop out. The colour fades very nicely into the background.

^Goudgeel (Golden Yellow)   Ans Schipper-Vermeiren (NL)

En dan waren er ook nog enkele quilts die heel grappig waren van opzet, zoals deze bakkerij waar de mieren de gebakjes uit de toonbank wel lekker vinden. Ik weet jammer genoeg niet de naam van de Italiaanse die dit prachtstuk maakte.

And then there were a few whimsical pieces that made me smile. This quilt made many a visitor ooh and aah. It shows a bakery where the ants are shopping for some cakes. Unfortunately I don’t now the name of the artist, I only remember her being Italian.

Deze koetjes vond ik ook heel erg leuk en de maakster is naar mijn mening heel inventief geweest qua materialen. Spijtig genoeg kan ik me ook de naam van deze quiltster niet herinneren.

These little cows where also too cute. The maker of this piece was very inventif in her choise of materials. Unfortunately I don’t remember her name either.

Heb je dit weekend tijd en wil je deze en nog veel meer prachtige quilts zelf wel eens gaan bekijken? De tentoonstelling loopt nog tot en met 2 mei. Het loont zeker de moeite!

~ door Monique op 30 april 2010.

Eén reactie to “Fabric Friday # 7 Open European Quilt Championships”

  1. Monique, de eerste quilt is inderdaad prachtig. Mag ik zeggen geïnspireerd op of moet ik zeggen een kopie van een werk van Ruud van Empel? Hij gebruikt hem op zijn eigen website.
    http://web.ruudvanempel.nl/home.html
    Hartelijke groeten, Nick

Geef een reactie

 
