Lentekriebels / Spring on my mind

Door het mooie weer van de afgelopen dagen, begin ik stilaan aan de lente te denken. Daar horen natuurlijk frisse kleurtjes bij. Eerst heb ik de tulpen gestempeld en gemaskerd. Daarna heb ik op een acrylblok wat distress inkt in de kleuren Tumbled Glass en Shabby Shutters aangebracht en wat water erop gesprayed. Dit heb ik dan als achtergrond op mijn kaart “gestempeld”. Maar met de tekst ging het verkeerd! Ik had nochtans mijn stempelliniaal gebruikt zodat hij mooi recht en vooral op de juiste plaats zou staan, maar de afdruk was niet mooi. Dus de tekst nog maar eens afgedrukt en opgeplakt. De tulpjes heb ik weer ingekleurd met mijn kleurpotloodjes en terpentine. Nog een lijntje met een donkergroen stift maakt het geheel af.

The weather has been dry and sunny here in Belgium for the past few days, so I have spring on my mind. And what reminds more of this lovely season than bright, fresh colours. First I stamped the tulips and masked them. Then I applied some distress inks on an acrylic block and sprayed it with water and “stamped” my background with it. And then my text didn’t show up right! So I had to stamp it again and glue it on. The tulips were coloured with my colourpencils and odorless spirits. I finished it with a dark green marker. 

De tulpenstempel is een oudje van de Stempelmakers en de tekst is van Cherry Pie.

The tulipstamp is an oldie by de Stempelmakers and the text is Cherry Pie.

~ door Monique op 11 februari 2011.

3 Reacties to “Lentekriebels / Spring on my mind”

  1. Ook deze is een echt wawie kaart!!

  2. Mooie lentekaart in schitterende kleuren! Mocht het tekstje ook op dezelfde laag gestempeld zijn, dan zou dit supergoed passen in de nieuwe toffe “Less is more” challenge, want ze willen one layer cards zien met een bloem of boom. Dus als je er deze week nog zo eentje maakt, vergeet niet mee te doen met http://simplylessismoore.blogspot.com.

  3. Een mooi en lentefris kaartje!

Geef een reactie

 
