Maatjesdag (vervolg)

Op de maatjesdag hebben we ook nog atc’s gemaakt met de Joseph’s coat techniek.

When I was teaching a little workshop on sunday, we also made some atc with the Joseph’s coat technique.

Voor deze techniek nemen we een wit kaartje (standaard atc-formaat = 6,4 x 8,9 cm) en een paar kleurtjes Distress Inkt (ik gebruikte Broken China, Mustard Seed, Peeled Paint en Fired Brick). Om te beginnen gaan we de inkt in cirkelvormige bewegingen met een sponsje op de atc aanbrengen. Alles goed laten drogen of eventueel even drogen met de heat gun. Hierop wordt weer gestempeld met een embossinginkt en geëembossed met clear embossingpoeder. Dan bedekken we het hele kaartje met zwarte acrylverf (paintdabber), die we ook weer met een babydoekje gaan verwijderen door zachtjes met cirkelvormige bewegingen over het kaartje te wrijven. Tenslotte kan je weer versieren met brads of andere embellishments.

~ door Monique op 5 april 2011.

Eén reactie to “Maatjesdag (vervolg)”

  1. Ik vind dat je hele mooie dingen maakt.
    Ik wilde je volger worden, maar zie dat het niet kan.
    Dus abonneer ik mij via de mail.
    Ik geniet van je mooie werk.

Geef een reactie

 
