ISDI swap # 5

En dit is de 2de atc die ik afwerkte voor de ISDI swap. De afdruk kwam van Marianne Seip.

And this is atc nr 2 that I finished for the ISDI swap. The print was sent in by Marianne Seip.

Voor / before                                                    en na /and after

 

Om deze atc af te werken heb ik eerst de ballerina gemaskerd en de bloem gestempeld (met het stempelliniaal uiteraard). Dan heb ik de bloem gedeeltelijk ingekleurd met een wit vet krijtje (dit neemt geen kleur op) en alles gesponst met DI Tumbled Glass. Het hart van de bloem heb ik daarna nog gesponst met DI Mustard Seed zodat het groen werd. Vervolgens heb ik de bloem ook gemaskerd en heb de muziekstempel er op gezet in DI Tumbled Glass. Dan heb ik alle maskers verwijderd en het tutuutje van de ballerina ingekleurd met Iridescent Medium zodat ie wat glanst. Tenslotte de hoekjes afgerond en het kaartje gemat op een wit cardstock.

To finish this atc I started by masking the ballerina and stamping the flower. Next I coloured parts of the flower with a white crayon (to act as a resist) and sponged the whole card with DI Tumbled Glass. I also sponged the heart of the flower with DI Mustard Seed so it turned green. Then I masked the flower too, stamped the music in the background with DI Tumbled Glass and removed all the masks. The ballerina’s tutu was coloured with Iridescent Medium to make it shine. The last step was to round the corners and mat the atc on white cardstock.

~ door Monique op 21 april 2011.

Geef een reactie

 
