ISDI swap # 7

En dit is dan de laatste atc die ik moest afwerken. Deze vond ik de moelijkste, ik heb er toch even over moeten denken wat ik met dit afdrukje wou doen. Een echte uitdaging dus, maar het is ook wel eens leuk om uit je vertrouwde “hokje” te moeten komen.  Uiteindelijk heb ik er een Afrikaans savanne-tafereeltje van gemaakt. De afdruk kwam van Gerda  Weiland.

And this is the last atc I made for the ISDI swap. This print was a real challenge for me, I had to think hard what to do with it. But having to step out of your comfort zone can be fun too. Finally I gave it an African touch. The print was sent in by Gerda Weiland.

Voor / before                                                       en na / and after

 

Eerst heb ik het diertje gemaskerd en nog wat gras en een boom gestempeld. Dan heb ik een cirkel uit een stuk kladpapier geponst en gebruikt als mal om de zon te sponsen met DI Scattered Straw. Dan de zon ook gemaskerd en het geheel gesponst met DI Rusty Hinge, ook de grond beneden nog wat gesponst met AI Coffee. Vervolgens het masker van de zon weer weggehaald en een deel van een grote stempel met de tekst ‘Africa’ afgedrukt met DI Rusty Hinge. Het masker van het diertje verwijderd en  ingekleurd met kleurpotloden. Ook het diertje van de reserve-afdruk heb ik ingekleurd, uitgeknipt en op de atc geplakt.

First I masked the little animal and added some grass and a tree. Next  I punched a circle out of some scrappaper and used the negative to sponge the sun. Then I masked the sun and sponged the whole atc with DI Rusty Hinge, the ground below was sponged with AI Coffee. I removed the mask from the sun and stamped part of a larger stamp with the text in DI Rusty Hinge. The mask of the animal was removed too and I coloured it with pencils. I also coloured a second animal on the spare print we got, cut it out and glued it to the atc as well.

 

~ door Monique op 23 april 2011.

Geef een reactie

 
