Envelopje voor een cadeaukaart / Giftcardenvelope

De basis voor dit cadeau-envelopje is een dubbelgevouwen standaard enveloppe. Deze envelopjes zijn heel geschikt om een giftcard of geld in te stoppen. Kathleen heeft me geleerd hoe je ze maakt. Zij maakt ze meestal van mooi scrappapier, ik heb ‘m helemaal bestempeld. Eerst heb ik de ondergrond helemaal gesponst met DI Wild Honey en Rusty Hinge. Dan heb ik een sjabloon gebruikt om de krullen er op te sponsen met DI Rusty Hinge. De bloem (een freebie bij Craftstamper) is gestempeld met AI Russet. De bloem op de flap is op een zelfgeverfd stukje papier gestempeld, een beetje bijgekleurd met potloden, uitgeknipt en opgeplakt. De enveloppe kan gesloten worden door er een mooie strik omheen te binden, maar er zijn ook zelfklevende velcrosluitingen te koop, heb ik me laten vertellen. Ik denk dat ik daar eens naar op zoek ga.

The base for this giftenvelope is a standard mailingenvelope. Kathleen tought me how to make one. She mostly uses nice scrappapers for her envelopes, I wanted to make a stamped one. First I coloured my base with DI Wild Honey and Rusty Hinge. Then I used a template to add the swirls and stamped the flowers (which was a freebie with Craftstamper magazine) with AI Russet. I also stamped one flower on a scrap of handcoloured paper, added some more colour with pencils, cut it out and glued it on. I still have to figure out thoug how I’m going to close the envelope. A beautiful ribbon will do I suppose but there are other possibilities I hear, so I’m not sure what I’ll use yet.  

~ door Monique op 24 mei 2011.

Geef een reactie

 
