Mooie nieuwe stempel / Gorgeous new stamp

Afgelopen zaterdag was ik in Antwerpen bij Verschooten en kocht ik deze prachtige “pluis” stempel.

Last saturday I bought this gorgeous flowery stamp in Antwerp.

Toen ik deze kaart aan het inkleuren was met distressinkt, bleef er elke keer als ik klaar was met een bepaalde kleur natuurlijk nog wat inkt achter op mijn acrylblok. Een paar keer veegde ik dat gewoon af, maar toen bedacht ik dat dat eigenlijk toch zonde was en dat ik dat ook gewoon kon afdrukken. Dus ik verstuif wat water op m’n acrylblok met roze inkt, verdeel dat goed over het blok en druk af. Toch wel weer leuk vond ik. En dan gebeurt het natuurlijk weer hé, het acrylblok valt op het papier. Dan maar van de nood een deugd gemaakt en het acrylblok nog maar een aantal keer afgedrukt zodat de hele achtergrond vol roze vlekjes stond. Daarna had ik nog bruine inkt op het blok en die heb ik dan nog eens bovenop de eerst acrylblokafdruk gezet. Het kadertje geaccentueerd met een bruine fineliner, de omtrek gemaskerd en een script stempel (Anna Griffin voor All Night Media) er in afgedrukt. Tenslotte nog de fantastisch mooie “pluisbloem” (Penny Black) toegevoegd. De gebruikte distressinkten zijn Worn Lipstick en Brushed Corduroy, om te stempelen gebruikte ik weer mijn favoriete AI Coffee.

Making this card I had a bit of a happy accident. I made an acrylic block print in pink, but when I lifted my block from the paper it fell. So to save my background I stamped it again and again till the whole background was covered in pink splatters. Then I overstamped the first print with brown ink and accentuated the frame with a fineliner. Next I masked the surrounding area and stamped a script (Anna Griffin for All Night Media) in my frame. Finally the lovely flourish (Penny Black) made the card complete. Distress inks used are Worn Lipstick and Brushed Corduroy, I also used AI Coffee for stamping.

~ door Monique op 19 juni 2012.

Eén reactie to “Mooie nieuwe stempel / Gorgeous new stamp”

  1. Wauw, een prachtige kaart Monique, en dat door een “accidentje”; Ik heb die stempel ook, mooi hé !! Groetjes Enny

Geef een reactie

 
